Enthousiaste reacties

... ofwel ‘eigenstoef’. En hoewel eigenstoef eigenlijk stinkt, zet ik hier toch een paar fijne reacties van kinderen, leerkrachten en bibliotheekmedewerkers die één van mijn vertellingen bijwoonden:

  • “De auteur weet duidelijk hoe ze zo een lezing kan aanpakken. Ze is bijzonder enthousiast en weet dat enthousiasme over te dragen op haar publiek.” (Karel De Grote Hogeschool Antwerpen)
  • “Het publiek ging met deze mooie verhalen de nacht in!
    Ze vonden het leuk dat ze mee mochten bepalen uit welk boek er werd voorgelezen en dat ze bij de verhalen betrokken werden.
    Veel aandacht en betrokkenheid tijdens de verhalen!” (Freinetschool De Krullevaar’t Wilsele)
  • “Veel interactie. Doordat Kim vertellen en voorlezen (met powerpoint, geluid/zang en voorwerpen) afwisselt bleven de leerlingen geboeid. Ze stelden vragen tussendoor en vonden de leuke/ludieke weetjes die kim uit haar mouw toverde de max. Veel enthousiaste reacties achteraf!” (Bib Ravels)
  • “Kim Crabeels had duidelijk feeling met de kleuterleeftijd en ging enthousiast mee op in de belevingen / ervaringen van de kleuters of in wat ze op dat ogenblik aanbrachten. Het was opmerkelijk dat de dingen die ze aanbracht niet enkel voor de kleuters als aangenaam en grappig werden ervaren maar ook door de vrijwillige voorlezers als door de juffen die mee konden glimlachen op de laatste rij. Enkele kleuters vertelden aan de hand van de foto’s die ik had genomen tijdens het vertellen, ook thuis aan hun ouders het verhaal. Enkele ouders waren blij verrast, dat hun kleuter het verhaal zo goed kon na vertellen.” (Lagere School Paridaens Leuven)
  • “Heel goed, op maat van kleuters. Heel expressief gebracht, Kim pikt goed in op de reacties van de kinderen. Ze had de groep ‘mee’.” (Bib Ieper)
  • Zeer knap. Het aanbod was heel gevarieerd en werd op een uitstekende en boeiende manier gebracht … Uitstekende inhoud! De prentenboeken waren een schot in de roos, vooral ook op de manier waarop ze voorgesteld werden. Het gaf aan dat ook kinderen van een zesde leerjaar nog kunnen genieten van een prentenboek.” (Sint-Pietersinstituut Zevendonk)
  • “De kinderen waren erg betrokken bij het verhaal. Er was een fijn contact tussen de auteur en de kinderen. De herkenbare situaties in de verhalen maakten dat de kinderen vlot eigen ervaringen deelden.” (Bibliobus Leuven)”